Jak przeprowadzić klienta po ścieżce zakupowej?

Bez wątpienia pomoże Ci w tym wartościowy content.
Pytanie co ten content powinien mieć w sobie, jaki powinien być, aby pomóc pokonać klientowi drogę od momentu pierwszego kontaktu z Twoją marką do regularnych zakupów? Przygotowałam krótką podpowiedź jak dopasować content do poszczególnych etapów procesu zakupowego klienta.

Uświadomienie potrzeby
Celem na tym etapie jest przyciągnięcie uwagi i edukacja klienta, a dzięki temu budowanie świadomości marki Twojego biznesu. Na tym etapie pewne jest jedno – Twój potencjalny klient nie wie o Twoim istnieniu i nie wie, że może zostać Twoim klientem. Co ważne to nie jest czas na prezentację konkretnej oferty sprzedażowej. Treści i komunikaty powinny skupiać się wokół problemu czy wyzwania przed którym stoi aktualnie klient. W komunikacji z klientem możesz oprócz artykułów czy postów publikowanych w mediach społecznościowych sięgnąć np. po zdjęcia, infografiki, ebooki, podcasty.

Analiza rynku
Na tym etapie klient sprawdza możliwości zadając sobie pytanie
„Jakie mam opcje?” Szuka konkretnych rozwiązań, typuje produkty, chce wiedzieć co i jak może uzyskać.
W takiej sytuacji warto pokazać, że rozumiemy jego potrzeby.
I zaprezentować swoją firmę w taki sposób, który przekona klienta,
że skorzystanie z Twojej oferty jest jednoznaczne z rozwiązaniem jego problemu. W komunikacji na tym etapie możesz wykorzystać m.in. case study, checklisty, webinary czy spotkania offline.

Decyzja o zakupie
To jest czas na konkrety dotyczące Twojej oferty. Klient nie zadowala się już ogólnikami ale potrzebuje konkretnych informacji związanych z rozważanym rozwiązaniem. Kupujący chce się dowiedzieć dlaczego właśnie to a nie inne rozwiązanie jest najlepszym wyborem w jego konkretnej sytuacji. Zapoznaje się z konkretnymi cenami, warunkami zakupu,  zasadami dostawy, możliwościami reklamacji itd.

Ponowienie zakupu
Pamiętaj, że Twoja komunikacja z klientem nie powinna się skończyć w punkcie 3. To, że klient kupił coś u Ciebie to dopiero połowa sukcesu. O całkowitym sukcesie możesz mówić, kiedy klient do Ciebie wróci i będzie ponawiał zakupy. Dlatego zadbaj o to, aby poczuł się ważny. Podsyłaj informacje o interesujących go produktach/usługach z Twojej oferty,  informuj go  o specjalnych okazjach zakupowych (cenowych), dziel się opiniami innych  zadowolonych klientów, zapraszaj do testowania nowych produktów, oferuj darmowe próbki, jednym słowem dbaj o klienta. Doskonale na tym etapie sprawdza się komunikacja w oparciu o e-mail (czyli np. newsletter).

Jeśli:
– znasz kogoś komu przyda się ta wiedza to oznacz go, albo po prostu podaj ten materiał dalej
– chciałabyś dostawać więcej takich pigułek wiedzy o tym jak strategicznie prowadzić marketing swojego biznesu, to polub mój fanpage i dzięki temu będziemy w kontakcie.

Leave a Reply