fbpx

Jak wykorzystać okazje sprzedażowe z końca roku?

Co prawda w galeriach handlowych nie widać jeszcze świątecznej atmosfery, za to widziałam  już trzy reklamy tv w klimacie świątecznym.
Więc to kwestia dni, kiedy świąteczny klimat, mikołaje, choinki rozgoszczą się na dobre. A to jest znak,  że zbliża się najgorętszy po względem sprzedażowym okres w roku.
Jeśli chciałabyś aby i Twój biznes na tym skorzystał, to przygotowałam dla Ciebie garść wskazówek w tym temacie.

1. Zacznij działać od razu. Musisz mieć przecież czas poinformować o ewentualnych promocjach i wszystkich specjalnych okazjach, które przygotujesz dla swoich klientów, ale i zbudować zainteresowanie

2. Końcówka roku to nie tylko Mikołajki i Święta, to także poświąteczne wyprzedaże i Nowy Rok. Ale to też Black Friday i Cyber Monday (odpowiednio 23 i 26.11).
Ale powinnaś wiedzieć, że te okazje się od siebie różnią, inna jest ich specyfika. Black Friday i Cyber Monday to szaleństwo wyprzedaży. W obu tych sytuacjach klienci oczekują niepowtarzalnych okazji cenowych. To jest dobra okazja na doraźne “podreperowanie” swojej sprzedaży, ale nie licz na lojalność klientów. Tu liczy się kto da więcej (lepsza cena, atrakcyjniejsze warunki sprzedaży np. darmowa dostawa itd.). Nowy Rok z kolei to czas noworocznych postanowień, robienia porządków dosłownie i symbolicznie w naszym życiu i otoczeniu, więc jesteśmy bardziej chętni do eksperymentowania i próbowania nowości.

3. Wykorzystaj te wydarzenia do tego aby powiększyć swoją bazę klientów (czyli po prostu zbieraj kontakty). Jak? Niech warunkiem otrzymania super zniżki, rabatu, darmowej dostawy, możliwości skorzystania z wyjątkowej świątecznej oferty itd. będzie dopisanie się do Twojej listy mailingowej.
A tak na marginesie, jest mnóstwo okazji w ciągu roku i nie muszą to być tylko Święta na przyciągnięcie nowych klientów. Dzień Dziecka, Dzień Matki, początek roku szkolnego itd., żeby wspomnieć tylko niektóre z nich.

4. Zrób też porządek w istniejącej  bazie klientów. To jest idealna okazja i pretekst do tego, aby aktywować i  zawalczyć  o mniej aktywnych klientów/mniej aktywne kontakty.

5. Jeśli myślisz o świątecznej promocji, to zaplanuj ją na tydzień albo nawet dwa. Dzięki temu dotrzesz do większej liczby klientów i dasz im czas na podjęcie decyzji.

6. Przygotuj specjalną świąteczną ofertę promocyjną albo wykorzystaj dostępną ofertę ale w nowej świątecznej odsłonie.

7. Sprzedaż sprzedażą  a zarabianie zarabianiem,  ale pamiętaj o budowaniu relacji i świątecznej atmosfery. Wprowadź klienta w dobry nastrój, pokaż  mu, że jest dla Ciebie ważny i nie patrzysz  na niego tylko w kategoriach maszynki do zarabiania pieniędzy. Wyślij mu  np. personalizowane życzenia świąteczne, to prosty,  ale miły gest, który na pewno zostanie doceniony.

 

Hej, jak widzisz dopiero startuję z tym blogiem, więc Twój komentarz, opinia jest dla mnie bezcenna.
A jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się innym, to śmiało – podziel się:)
I DOŁĄCZ DO MNIE NA FACEBOOKU
Jeśli  chcesz wiedzieć jak prowadzić działania marketingowe z głową i realizować swoje marzenia o dochodowym biznesie lub marce.