fbpx

Twój biznes i Twoja marka osobista

A co ma piernik do wiatraka, możecie zapytać.
Otóż ma. Wbrew temu co na pierwszy rzut oka może się wydawać oba tematy mają ze sobą wiele wspólnego.

Wg Jeffa Bezosa, szefa Amazona, marka jest tym co mówią o tobie jak wyjdziesz z pokoju.
Marka to Twoje wartości, ambicje, cele, plany, twoje zachowanie, to nie tylko co mówisz ale też jak to robisz. To po prostu Ty. Nie każdemu z każdym po drodze. I nie chodzi tu bynajmniej o twoje kompetencje, bo możesz być świetna (i pewnie jesteś ) w tym co robisz, ale to jaka jesteś.

Markę ma każdy z nas, ale warto budować ją w świadomy sposób, a nie zostawiać tego przypadkowi  i podejściu jakoś to będzie.
Marka dostarcza wartości określonej grupie odbiorców.
Ale marka to też obietnica, którą składasz, w tym wypadku Twojemu klientowi. Konsekwencją Twojej marki jest opinia i
to ona wpływa na Twój biznes i na Twoje zyski.

Jak wszystko tak i budowanie marki wymaga planu. Oto 7 wskazówek, która pomogą Ci podejść strategicznie podejść do tematu.
1.  Określ co jest Twoją mocną stroną albo z czego chcesz być znana

2. Stwórz przekaz słowny na swój temat
3. Zaplanuj swoją obecność w najbardziej optymalnych kanałach komunikacji dla branży w której działasz
4.Zaplanuj działania komunikacyjne na każdy miesiąc. Określ co w danym miesiącu możesz zrobić dla budowania Twojej marki (artykuł? wywiad? wystąpienie na branżowym wydarzeniu?). Pamiętaj tylko o dwóch rzeczach-bądź tam gdzie mogą być osoby zainteresowane tym co możesz im dać. A druga podpowiedź, pamiętaj że marka ma dostarczać określoną wartość określonej grupie
5. Stwórz własne kanały komunikacji
6. Bądź spójna i konsekwentna w działaniu.
7. Mierz wyniki działań.

Hej, jak widzisz dopiero startuję z tym blogiem, więc Twój komentarz, opinia jest dla mnie bezcenna.
 A jeśli uważasz, że ten artykuł może przydać się innym, to śmiało – podziel się:)
I DOŁĄCZ DO MNIE NA FACEBOOKU

Related Posts

2 Responses

Leave a Reply