Jak sprawdzić czy Twój marketing działa?

Monitorowanie działań, które prowadzisz powinno być wpisane w planowanie skutecznego marketingu Twojego biznesu. Dzięki temu będziesz podejmować trafne decyzje, które pomogą Ci rozwinąć biznes. Mimo to często tego nie robimy. Po części na pewno dlatego, że nie wiemy jak do tego podejść. Dlatego tematem tego wpisu będą metryki pirackie. Czyli narzędzie, które Ci pozwoli zmierzyć...

3 kroki do bardziej skutecznych działań marketingowych

Te 3 kroki  przywołane w tytule to STP, czyli segmentacja-targetowanie-pozycjonowanie. Na nich opiera się strategia marketingowa (działania) każdego biznesu. A przynajmniej powinna.  Przyjrzyjmy się im bliżej. #Krok 1 Segmentacja = wyodrębnienie różnych grup adresatów Twoich działań Nie ma czegoś takiego jak produkt uniwersalny. A kierowanie produktu do wszystkich to kierowanie produktu do nikogo. Rynek nie ...

4 błędy, które utrudniały mi rozwinięcie skrzydeł

Ten wpis jest chyba najbardziej osobistym jak do tej pory. Chcę Ci na swoim własnym przykładzie pokazać błędy jakie popełniłam budując swój biznes, a które utrudniały i opóźniały mi rozwinięcie skrzydeł. Jeśli w ten sposób pomogę, skłonię do przemyśleń na temat prowadzonych działań, choć jedną z Was, osób czytających ten wpis, to mój cel zostanie...

Jak przeprowadzić klienta po ścieżce zakupowej?

Bez wątpienia pomoże Ci w tym wartościowy content.Pytanie co ten content powinien mieć w sobie, jaki powinien być, aby pomóc pokonać klientowi drogę od momentu pierwszego kontaktu z Twoją marką do regularnych zakupów? Przygotowałam krótką podpowiedź jak dopasować content do poszczególnych etapów procesu zakupowego klienta. Uświadomienie potrzeby Celem na tym etapie jest przyciągnięcie uwagi i edukacja klienta, a...

4 etapy budowania własnego biznesu

Prowadzisz albo planujesz w najbliższym czasie otworzyć  własną działalność?Chcesz rozwijać skutecznie swój biznes online albo stacjonarny? Albo budować swoją markę ekspercką?Zastanawiałam się  jak mogę Ci to ułatwić. I tak pojawił się pomysł na ten wpis, w którym rozpisałam 4 KLUCZOWE ETAPY BUDOWANIA WŁASNEGO rentownego BIZNESU, a następnie podlinkowałam je do dodatkowych materiałów, gdzie znajdziesz  wiele...

Trendy marketingowe 2019, dzięki którym rozwiniesz swój biznes

Jeśli prowadzisz lub planujesz biznes to czytaj dalej.Nadchodzący  rok to dalsza ewolucja  i wykorzystanie potencjału trendów już istniejących. Oto mój osobisty ranking tych trendów, które najbardziej przysłużą się Twojemu biznesowi: Content marketing Content nadal jest królem, ale królową jest dystrybucja albo jak wolisz promocja. Bez niej nawet najciekawszy i najbardziej wartościowy content jest bezużyteczny, bo...

Co zrobić jeśli biznes nie idzie?

SZAŁU NIE MA. Ile razy tak pomyślałaś patrząc na wyniki sprzedażowe swojego biznesu albo na dochód z ostatniego miesiąca? Gimnastykujesz  się na wszelkie możliwe sposoby a efekty są dalekie od tego co można by nazwać sukcesem? Wyjścia są dwa. Albo odpuszczasz i  szukasz innego zajęcia np. wracasz na etat albo znajdujesz przyczynę, bo przecież nie po...

5 pomysłów jak przetrwać zanim Twój biznes zacznie zarabiać

Zazwyczaj (bo nie  mówimy  tu o sytuacjach wyjątkowych) zanim klienci zaczną szukać możliwości współpracy z Tobą upłynie trochę czasu. Ile? To zależy od Ciebie, od tego czy i jak przygotujesz swój biznes do startu, czy masz plan, od tego jak  pracujesz,  od Twojej  motywacji i tego czy prokrastynacja to Twoje drugie imię, czasu który możesz i zdecydujesz się przeznaczyć na...

Jak wykorzystać okazje sprzedażowe z końca roku?

Co prawda w galeriach handlowych nie widać jeszcze świątecznej atmosfery, za to widziałam  już trzy reklamy tv w klimacie świątecznym. Więc to kwestia dni, kiedy świąteczny klimat, mikołaje, choinki rozgoszczą się na dobre. A to jest znak,  że zbliża się najgorętszy po względem sprzedażowym okres w roku. Jeśli chciałabyś aby i Twój biznes na tym skorzystał, to...

Czego o marketingu warto nauczyć się od startupów?

Jeśli śledzisz uważnie mój fanpage, to pewnie zauważyłaś cykl inspiracje, ale jak to często bywa łapanie kilku srok za ogon kończy się tak, że po prostu 24h to za mało. Dlatego zamiast cyklu INSPIRACJE, zapraszam Cię na INSPIRUJĄCY wpis, którym chcę Ci pokazać, że aby stworzyć i rozwinąć biznes nie trzeba mieć milionowych budżetów. Wystarczy ...

Jaki błąd popełniamy najczęściej promując własny biznes?

Z moich obserwacji wynika, że jest taki błąd, który często popełniamy promując swój biznes. W sumie błąd, który bardzo łatwo wyeliminować i powiem więcej,  który  trzeba wyeliminować  bo  mówiąc wprost  może nam napsuć nerwów. Może się  zdziwisz teraz  tym co powiem, ale ten błąd to zbyt późne rozpoczynanie promocji (rozumianej jako komunikacja z klientem/rynkiem) naszych biznesów. Być może w tym miejscu, niektóre z Was pomyślą...

Jak zainteresować klienta swoją ofertą?

[VIDEO]   To, że bez klienta nie ma biznesu, wie każda z nas – kobiet prowadzących swoje biznesy. Ale co zrobić aby ten klient się pojawił? Pytanie o klienta to najczęściej pojawiające się pytanie, z którym spotykam się w mojej pracy z kobietami przedsiębiorczymi. To pytanie jest pytaniem o strategię promocji Twojego biznesu. Jeśli miałbym odpowiedzieć...