Trendy marketingowe 2019, dzięki którym rozwiniesz swój biznes

Jeśli prowadzisz lub planujesz biznes to czytaj dalej.
Nadchodzący  rok to dalsza ewolucja  i wykorzystanie potencjału trendów już istniejących.
Oto mój osobisty ranking tych trendów, które najbardziej przysłużą się Twojemu biznesowi:

  1. Content marketing

Content nadal jest królem, ale królową jest dystrybucja albo jak wolisz promocja. Bez niej nawet najciekawszy i najbardziej wartościowy content jest bezużyteczny, bo nie trafi do odpowiedniego adresata.  Wskazówka dla Ciebie: zaplanuj dokładnie jak chcesz dystrybuować treści zamiast zostawiać to przypadkowi.  Nie poprzestawaj na mediach społecznościowych. Pomyśl o innych narzędziach np. email marketingu.
Po co Ci ten cały content marketing?
Jednocześnie budujesz pozycję eksperta, generujesz ruch do swoich miejsc w sieci  i pozyskujesz klientów. Tworzenie wartościowych treści wzmocni Twoją markę i pomoże Ci wyróżnić się na zatłoczonym rynku.

    2. Omnichanel marketing (nie mylić z multichanel marketingiem)

To właśnie on przyjdzie Ci z pomocą w kwestii dystrybucji treści.
Omnichanel wyrósł z multichanel marketingu, a chodzi w nim o to, aby zapewnić klientowi kompleksowe i spójne doświadczenia z naszą marką właśnie w różnych kanałach komunikacji i sprzedaży.

    3. Ścieżka zakupowa klienta

To powinna być Twoja marketingowa mantra.
Ścieżka zakupowa to sposób w jaki każdy klient dokonuje zakupów. Nie wiedząc  jak wygląda proces decyzyjny – działasz na oślep. A to oznacza, że trafienie z działaniami jest kwestią przypadku. Czy stać Cię na bycie tak nieefektywną w swoich działaniach? 
W uproszczeniu można wyróżnić 4 etapy ścieżki, a każdy z nich wymaga podjęcia innych działań. Pierwszy etap to uświadomienie potrzeby/problemu, które wiąże się z poszukiwaniem odpowiedzi  w jaki sposób można ten problem rozwiązać. W kolejnym kroku klient analizuje rynek i dostępne na nim oferty, a kiedy zrobi już rozeznanie jest gotowy na podjęcie decyzji o zakupie. W ostatnim etapie klient dokonuje oceny zakupionej usługi/produktu i zastanawia się czy zostać z Tobą na dłużej.

    4. Marketing automation

Czyli po prostu ułatwienie sobie pracy i życia. Bo marketing automation ułatwia docieranie do potencjalnych użytkowników i generowanie kontaktów sprzedażowych. Dlaczego warto automatyzować? Bo dzięki temu dowiesz się więcej o swoich potencjalnych klientach, a to pozwoli Ci na lepsze planowanie chociażby contentu do potrzeb i oczekiwań klientów.

    5. Koncentracja na procesie lead nurturing (czyli pielęgnacji kontaktów)

Generowanie leadów (pozyskiwanie kontaktów)  to nie wszystko. Kolejny krok to zadbanie o to, aby kontakt stał się klientem. I to klientem wracającym. Nie od dziś wiadomo, że takie działanie jest uzasadnione ekonomicznie, bo pozyskanie nowego klienta jest kilkakrotnie bardziej kosztowne (nawet o 5 razy niż utrzymanie istniejącego).
Dlatego trzeba pozwolić aby zebrane kontakty stopniowo dojrzewały do stania się klientami,  a pomoże Ci w tym dobrze przemyślana strategia content marketingowa.

    6. Marketing rekomendacji

Niech liczby przemówią za siebie.  Z raportu PWC “Polacy na zakupach” wynika, że aż 58% ankietowanych szuka inspiracji w mediach społecznościowych ufając recenzjom i rekomendacjom.
“Opinie przyjaciół i rodziny, a niekiedy nawet osób nieznajomych, które prezentują je na łamach mediów społecznościowych lub blogów, mają większy wpływ na wybory zakupowe niż komunikaty kontrolowane przez sprzedawców, takie jak reklamy, promocje czy atrakcyjna polityka cenowa”, tak można przeczytać w raporcie z badania.

PS. Słyszałaś już o 3 stycznia?

Bo to właśnie w najbliższy czwartek zapraszam na drugi z serii (o czym był pierwszy można sprawdzić na strategicznym fanpage’u) LIVE o tym co zrobić jak już masz pierwszych klientów, czyli po prostu jak rozwijać swój biznes. LIVE polecam tym z Was, które mają pierwsze biznesowe sukcesy na swoim koncie (pierwsze zlecenia, pierwsze udane sprzedaże) i teraz chcą wiedzieć jak pracować i działać dalej i mieć efekty. Ale w takim samym stopniu polecam go również tym z Was, które dopiero zaczynają, bo taka wiedza na pewno się przyda.
Szczegółowe informacje nt. LIVE’a dostępne są na fanpage’u.

Leave a Reply