fbpx

Co zrobić jeśli biznes nie idzie?

SZAŁU NIE MA.
Ile razy tak pomyślałaś patrząc na wyniki sprzedażowe swojego biznesu albo na dochód z ostatniego miesiąca?

Gimnastykujesz  się na wszelkie możliwe sposoby a efekty są dalekie od tego co można by nazwać sukcesem?

Wyjścia są dwa. Albo odpuszczasz i  szukasz innego zajęcia np. wracasz na etat albo znajdujesz przyczynę, bo przecież nie po to podjęłaś ten wysiłek i założyłaś biznes, żeby teraz odpuścić. A przynajmniej jeszcze nie teraz.
I nie sprawdzi się tu strategia  Scarlett O’Hary, czyli “pomyślę o tym jutro”, bo problem nie rozwiąże się sam jeśli udasz, że go nie ma. Trzeba zmierzyć się z wyzwaniem. A im szybciej tym lepiej.

Przyczynę Twoich niepowodzeń możesz spróbować znaleźć sama albo zlecić to specjaliście czyli np. mnie. Oczywiście polecam to drugie, ale nie dlatego, że sama się tym zajmuję. Tylko dlatego bo osobie z zewnątrz jest łatwiej, bez żadnych sentymentów i z dystansu spojrzeć na to co robisz,  dostrzec  tzw. całościowy  obraz Twojego biznesu (helicopter view) i ocenić słabe strony i znaleźć  przyczynę niepowodzenia.

Ale jeśli zdecydujesz się na wariant autodiagnozy to na pewno przyda Ci się CHECKLISTA do  samodzielnej oceny i przyjrzenia się słabym stronom swojego biznesu.

Przyczyny niepowodzeń powinnaś szukać w jednej, dwóch albo nawet wszystkich  z 3 podstawowych grup powodów, które wyróżniłam, aby ułatwić Ci postawienie diagnozy dlaczego źle się dzieje w Twoim biznesie. Te 3 grupy przyczyn to:

  1. Sposób Twojego działania oraz nastawienie do tego co robisz
    Ty sama możesz być największym wrogiem  swojego sukcesu świadomie lub nie.

    Nie myśl, że Ci, którzy osiągnęli sukces w biznesie osiągnęli to przypadkiem. Jednego możesz być pewna, to im się nie przytrafiło, oni na to po prostu  zapracowali. Chaotyczne działania prowadzone od przypadku do przypadku nie doprowadzą Cię do świetnie zarabiającego biznesu. Jeśli pierwszy raz słyszysz o celach biznesowych, sposobach ich realizacji (strategia i plan działania) to powinnaś to szybko nadrobić.  Wtedy też szybko odczujesz różnicę.
    Aaaa i tutaj pojawia się jeszcze  jedna mega ważna kwestia tj. Twoje nastawienie do marketingu. Mało się o tym mówi, a jest to równie ważne jak to jakie działania prowadzisz.
    To, że pozytywne nastawienie do świata i ludzi przekłada się na jakość naszego życia, tego nikt nie podważa. I w marketingu jest tak samo. Jeśli uważasz, że marketing to wciskanie ludziom tego czego nie chcą kupić, to się nie dziwię że marketing jest dla Ciebie jedną wielką uciążliwością. Ale to znaczy również, że powinnaś dowiedzieć się o co tak naprawdę chodzi w marketingu.
    Polecam Ci zanim przejdziesz dalej – przeczytaj mój pierwszy wpis na strategicznym blogu
    A potem jeszcze dowiedz się jak sprawdzić jakie masz nastawienie do marketingu i co z tym zrobić. O tym wszystkim mówię w pierwszym rozdziale mojego e-booka, a teraz udostępniam Ci go przedpremierowo i za free. Możesz go pobrać TUTAJ.

  2. Szeroko rozumiane dopasowanie Twojej oferty do rynku, czyli tzw. product market fit. I nie chodzi mi tu wyłącznie o to czy Twoja oferta rozwiązuje konkretny problem Twojego potencjalnego klienta , ale czy cena jest akceptowalna dla potencjalnego klienta,  czy kanały sprzedaży odpowiadają temu w jaki sposób kupują Twoi potencjalni klienci itd.

  3. Sposób prowadzenia komunikacji z klientem/rynkiem 
    Z Twoją ofertą może być wszystko w jak najlepszym porządku a mimo to biznes się nie kręci. W takim razie powinnaś się przyjrzeć temu jak komunikujesz się z klientem np. czy jesteś w tych kanałach komunikacji i używasz narzędzi z których korzysta Twój klient.

Gotowa? W takim razie poznaj CHECKLISTĘ, która pozwoli Ci prześledzić i znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego Twój biznes nie idzie. A to już połowa sukcesu. Więc zastanów się i odpowiedz sobie na te pytania:

  1. Lubisz  informować potencjalnych klientów jak Twoja oferta jest w stanie zmienić ich sytuację czy odczuwasz konieczność zajmowania się marketingiem jako uciążliwość i ogromną niedogodność, której najchętniej byś się pozbyła przekazała komuś innemu?
  2. Czy działania marketingowe prowadzisz systematycznie i konsekwentnie czy od przypadku od przypadku.
  3. Czy wiesz co chcesz osiągnąć (jakie cele?) i czy masz plan działania czy jesteś jak chorągiewka na wietrze i podchwytujesz każdy pomysł niezależnie czy jest  Ci  przydatny  w realizacji Twoich biznesowych celów.
  4. Czy Twoja oferta spełnia potrzeby Twojej grupy docelowej (bo być może oferujesz coś czego Twoi klienci nie potrzebują)?
  5. Czy klienci są skłonni zapłacić Twoja cenę za rozwiązanie, które im proponujesz?
  6. W jaki sposób Twoi klienci dokonują najczęściej zakupów produktów/usług takich jak Twoje?
  7. Czy promujesz swój biznes czy czekasz aż klient sam się o Tobie dowie?
  8.  Kiedy zaczynasz promocję (komunikację) z klientem – w momencie sprzedaży czy myślisz o tym znacznie wcześniej?
  9. Czy dajesz się lepiej poznać swoim klientom czy może od razu przechodzisz do punktu “KUP”?
  10. Gdzie jest Twój klient – z jakich kanałów i narzędzi komunikacji  korzysta?
  11. Jak komunikujesz swoja ofertę – językiem cech czy korzyści?

Jeśli znalazłaś przyczynę to 1/3 pracy już za Tobą, ale teraz nie możesz spocząć na laurach. Przed Tobą równie ważny etap czyli opracowanie planu naprawczego i wprowadzenie go w życie. 

I jeśli wolałabyś, aby ktoś pomógł Ci ogarnąć ten temat, to w styczniu ruszam z nowym projektem-programem naprawczym dla kobiecych biznesów Marketingowa OdNowa.

Ten program to 4 tygodnie aby wyprowadzić Twój biznes na właściwe tory. Jeśli prowadzisz działalność gospodarczą co najmniej rok i nie masz stabilnego dochodu, ale chcesz to zmienić, to ten program jest dla Ciebie. Tak samo jeśli do tej pory prowadziłaś działania spontanicznie i bez planu, albo chcesz po prostu pracować mądrzej, efektywniej, sprawniej.

Przez 4 tygodnie będziemy pracować 1:1 nad tym, aby postawić Twój biznes na nogi.

PROGRAM obejmuje:

– audyt Twojego biznesu i ustalenie przyczyny Twoich niepowodzeń
– przepracowanie Twojego modelu biznesowego
– wyznaczenie celów na 2019 i ustalenie sposobów ich realizacji
– rozpisanie planu działania na 90 dni

Dodatkowo jeszcze 30 dni po programie spotykamy się ponownie i patrzymy w jakim miejscu jesteś teraz, czy potrzebujesz jeszcze jakiegoś wsparcia, czy doskonale radzisz sobie sama.

To pierwsza edycja, więc i cena jest promocyjna i niepowtarzalna (wartość  programu to 1667 zł).
Koszt uczestnictwa w programie to 655 zł (brutto).

Jeśli zastanawiasz się czy to byłoby coś dla Ciebie to napisz do mnie na kontakt@ruszstrategie.pl. Poproszę Cię o wypełnienie krótkiego formularza i wtedy ustalimy czy faktycznie potrzebujesz mojego wsparcia i czy faktycznie udział w programie to jest to czego w tej chwili najbardziej potrzebuje Twój biznes.

Więc jeśli się piszesz i chcesz wziąć udział w programie to koniecznie odezwij się jak  najszybciej bo liczba miejsc w programie jest niestety ograniczona.